Cross-selling i up-selling

 

Cross-selling i up-selling 

 

Jak wykorzystuje się te narzędzia?

Cross-selling to oferowanie kolejnych usług lub produktów z oferowanych przez firmę do już zamówionego produktu lub usługi. Osoba, która realizuje zamówienie może dodatkowo zachęcić konsumenta do uzupełnienia go o dopełniające go elementy (np. przy zakupie laptopa zaoferować dysk zewnętrzny, torbę czy program antywirusowy). Inną formą cross-sellingu jest baza tworzona na podstawie wszystkich zamówień. Dzięki niej firma ma możliwość kontaktu ze swoimi klientami, dbania o ich potrzeby poprzez proponowanie im produktów, które odnoszą się do poprzednich zamówień (np. sklep z rowerami i akcesoriami może zaproponować konsumentowi, który zakupił bagażnik samochodowy do przewożenia rowerów, specjalną ofertę na zakup wybranych modeli).

Up-selling to narzędzie, którego wykorzystanie ma na celu sprzedaż produktu lub usługi przewyższającego swoimi cechami produkt, który konsument chciał dotychczas zakupić. Przykładem może być chociażby sprzedaż telefonu komórkowego – dealer danej marki może zaoferować modele aparatów, które posiadają, w stosunku do pierwotnego modelu, np. dodatkowe aplikacje, lepszą pamięć, bardziej nowoczesne oprogramowanie. Dodatkowe cechy wiążą się oczywiście z wyższą ceną aparatu, a mogą być nieuświadomioną potrzebą nabywcy.

 

Czym skutkują?

Przede wszystkim ich umiejętne wykorzystanie maksymalizuje zysk z jednej transakcji sprzedaży, co przekłada się na wzrost zysków w ujęciu całościowym. Wykorzystuje się je w stosunku do konsumenta już zainteresowanego zakupem produktu lub usługi u danego dostawcy, bądź takiego, który dokonał transakcji w przeszłości. Mają one jedno zadanie: spowodować, aby klient zakupił lepszą wersję usługi lub produktu niż planował, bądź zainteresować go kolejnym zakupem, będącym uzupełnieniem poprzedniego. Zaletą jest to, iż firma nie może przy ich wykorzystaniu nic stracić – konsument przecież jest już zdecydowany. Może natomiast sporo zyskać.

 

Kiedy korzystać z up-sellingu?

Niezwykle istotny jest czas, w którym się to narzędzia się wykorzystuje – w momencie zdecydowania konsumenta na zakup, kiedy powziął już decyzję o wydatku.

 

Wybrane kompetencje

 


Cross-selling i up-selling


Segmentacja Klientów


Programy lojalnościowe i motywacyjne

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz


Wzrost sprzedaży

 

 

Nasze wsparcie dla firm w obszarze sprzedaży to podejmowanie działań mających w rezultacie zaspokajać potrzeby Klientów w kwestii podniesienia poziomu sprzedaży produktów i usług. Dzisiejsza rzeczywistość, z powodu nasycenia rynku, wymusza aktywną sprzedaż oferowanych dóbr. Oferujemy naszym Klientom wsparcie w wyborze najefektywniejszych narzędzi sprzedaży oraz szkolenie pracowników z zakresu ich prawidłowego wykorzystania. Wśród całego wachlarza dostępnych narzędzi korzystamy w naszych projektach m.in. – cross-sellingu i up-sellingu. Proponujemy je firmom, których wachlarz produktów lub usług umożliwia ich wykorzystanie. Zdarza się, że proponujemy producentom rozszerzenie ich oferty ze względu na możliwości, jakie te narzędzia im oferują.

Zapisz

Przykładowi Nasi Klienci
© 2017 Usługi Doradcze Smart Solutions All rights reserved